Celebració de la Sisena Setmana de la Prevenció d’Incendis

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló organitza la Sisena Setmana de la Prevenció d’Incendis , del 22 de novembre a l’1 de desembre. Els detalls de l’esdeveniment s’han donat a conéixer en el Palau de les Aules, en un acte al qual han acudit representants de la Diputació, del Consorci de Bombers, la Fundació MAPFRE i l’APTB. Així, per part de Diputació, ha acudit el seu president, Josep Martí, el Diputat de Bombers Abel Ibáñez i María Jiménez, diputada i alcaldessa d’Orpesa. Per part del Consorci Provincial de Bombers han participat Andrés Balfagó, oficial cap d’Operacions i Jorge García, suboficial cap de l’Àrea de Bombers Voluntaris del CPBC. A l’acte han acudit també Luis Carlos Tortajada, representant de Fundació MAPFRE i Gabriel Muñoz, director-gerent de l’Associació Professional de Tècnics de Bombers. Cal recordar que es tracta d’una iniciativa nacional a la qual el Consorci se suma per sisé any.

La programació ha sigut dissenyada pel Consorci Provincial de Bombers de Castelló, que brindarà recursos humans i materials per al desenvolupament de les activitats. Entre aquestes, figuren les jornades de portes obertes als parcs de Bombers i les visites a associacions de veïns i de jubilats, i a centres educatius.

També hi haurà un estand de la prevenció i exhibicions enfront de l’Estadi de la Ceràmica en col·laboració amb el Vila-real, i una representació de l’obra de teatre educativa “Dos pillos y un bombero”, a l’Espai Cultural d’Orpesa.

També a Orpesa es celebrarà el Parc de la Prevenció, que tindrà lloc en el 30 de novembre, obert a tota la ciutadania, i on es realitzaran activitats educatives i exhibició dels vehicles i mitjans del Consorci Provincial i de l’Agrupació Provincial de Protecció Civil de la Diputació de Castelló. Allí mateix es podrà provar també la Casa de la Prevenció de Mapfre, on es realitzaran tallers d’orientació en un habitatge inundat per fum.