Dispositiu de nevades del Consorci Provincial de Bombers de Castelló

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha presentat el seu dispositiu de nevades per a la campanya hivernal.

El Departament de Bombers de Diputació compta amb un dispositiu diari de 200 efectius, amb 18 màquines llevaneu, 8 vehicles saler,30 vehicles auxiliars, 4 pales carregadores, i un tractor forestal dotat de fresadora. A més, per a reforçar les tasques de la Unitat de Rescat de Muntanya, esta compta també amb moto de neu i ATV dotat d’erugues. Hi ha també previstes 250 tones de sal. Tot este dispositiu s’incrementaria gradualment en funció de la gravetat de l’emergència.

El Cap de la Secció Forestal del Consorci, Fernando Kindelán, ha recordat que en este tipus d’episodis ““establim prioritats en el treball, que està marcat per descomptat per garantir la cobertura sanitària a la població afectada, per exemple a masies aïllades”.

Per la seua part, el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, ha llançat una sèrie de consells a la ciutadania davant els episodis de nevades. En este sentit, ha recomanat a la població “que sempre faça cas dels comunicats oficials, perquè sempre quan hi ha nevades es generen falses històries en les xarxes socials”. I en el cas d’aquells que acudeixen a veure la neu des d’un punt de vista turístic, se’ls recomana que ho facen una vegada haja finalitzat el temporal i que “vagen preparats i facen cas de les recomanacions dels serveis d’emergència”.