El diputat de Bombers de Castelló visita les instal.lacions del Parc de l’Alt Palància

El diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez, ha visitat el Parc de Bombers Professionals de l’Alt Palància ubicat a Segorbe. Amb el desplaçament a aquestes instal·lacions, Ibáñez culmina la seua ronda de visites als quatre parcs de Bombers Professionals de que disposa el Consorci: Plana Baixa (Nules) , Plana Alta (Orpesa) , Baix Maestrat (Benicarló) i l’anteriorment esmentat parc de l’Alt Palància. En tots ells, Ibáñez ha pogut observar de primera mà la tasca desenvolupada pels efectius del CPBC.

Ibáñez ha realitzat aquesta visita en plena setmana de celebracions a Segorbe, on es realitzen les seues populars Entrades de Bous i Cavalls, en les que els Bombers de l’Alt Palància col·laboren a través d’un dispositiu preventiu. Li han acompanyat el president de la Diputació de Castelló, José Martí, i l’alcaldessa de Segorbe, Mari Carmen Climent. Per part del Consorci Provincial han acudit el gerent del Consorci Provincial de Bombers, José Miguel Palmer, l’Oficial Cap d’Operacions, Andrés Balfagó, així com l’assessor de Bombers, Antonio Ripollés.

L’àrea operativa del Parc d’Alt Palància atén a un total de 32 municipis i una població total de més de 26.000 persones. Compta amb un cap, cinc caps i 26 bombers. En 2018 van atendre un total de 440 serveis i en el que portem de 2019 ja s’han realitzat quasi 300. La seua tasca diària és molt important ja que, encara sent una zona amb un baix nombre d’habitants, la xifra de municipis és molt alta. El parc es troba estratègicament ubicat a Segorbe, prop de la carretera A-23, autovia molt transitada pel tràfic pesat, i igualment prop d’importants espais naturals a protegir com la Serra Espadà i la Serra Calderona.