Bombers professionals

• DEDICACIÓ

Bombers professionals

Un cos versàtil

Històricament associàvem el treball dels bombers només a incendis, però la societat actual requereix d'estos professionals per a serveis tan variats com a recerques, rescats, accidents de tràfic o qualsevol tipus d'emergència.

En la província de Castelló la Diputació de Castelló gestiona el servei de bombers a través del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) . El Departament de Bombers de la Diputació. 134 municipis de la província estan consorciats al servei, mentres que la capital, Castelló de la Plana, disposa del seu propi cos dependent de l'Ajuntament.

El primer parc de bombers professionals es va inaugurar en 1988 en Benicarló (Parc de Baix Maestrat) i des d'eixe moment, el CPBC ha evolucionat professionalitzant el servei i ampliant els seus recursos, fins arribar als quatre parcs professionals de la actualitat: Baix Maestrat, Plana Alta, Plana Baixa, i Alt Palancia. Ubicats estratègicament, cobreixen les àrees amb major densitat de població i ofereixen una resposta en emergències ràpida i eficaç. Cada parc s'encarrega d'un àrea operativa, per abarcar de forma efectiva els 134 municipis als que presten servei.

Els bombers professionals del CPBC compten amb una alta preparació personal, uns equipaments tècnics en continua actualització i una formació permanent. Tot això fa d'aquests efectius els millors per atendre qualsevol situació d'emergència. Realitzen a més, un gran treball en matèria educativa amb els ciutadans i especialment amb grups vulnerables com xiquets i gent gran, per a que sàpiguen anticipar-se i previndre riscs i emergències.