Bombers voluntaris

• REFORÇ

Bombers voluntaris

Un suport imprescindible

Països com Estats Units, Alemanya, França o Portugal destaquen per comptar amb els majors cossos de bombers voluntaris del món. La Junta Nacional de Cossos de Bombers de Xile està formada íntegrament per bombers voluntaris, als Estats Units i França més del 70% dels bombers són voluntaris i en països com Alemanya, Àustria o Austràlia eixa xifra supera el 90%.

El CPBC va ser un dels pioners a Espanya a introduir en la seua estructura la figura dels bombers voluntaris com a complement a l'estructura de bombers professionals. Un model mixt que a nivell operatiu ha resultat molt positiu per a millorar l'atenció en les àrees geogràfiques de la província amb menor densitat de població, reduint el temps de resposta, i treballant conjunta i perfectament coordinats amb els efectius de bombers professionals.

El primer parc de Bombers Voluntaris, el d'Espadà-Millars ubicat en Onda, es va posar en marxa en 1990. En l'actualitat, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló compte a més amb altres quatre : Maestrat-Alcalatén, Els Ports, Alt Maestrat i l'Alcalatén. L'objectiu: millorar el servei, reduir el temps de resposta i ser més eficaços en tots els racons de la província, especialment en xicotets municipis de zones rurals on la densitat de població i conseqüentment el nombre de serveis és molt menor. També són un pilar fonamental en la tasca de prevenció, participant activament en totes les campanyes del CPBC.