Protecció Civil de Diputació, present a les distincions 9 d’octubre de la Generalitat

Lorena Forés, voluntària de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Diputació de Castelló, ha tingut l’honor de ser l’encarregada d’arreplegar el premi que la Generalitat hi ha atorgat al sector de la seguretat, la protecció civil i les emergències de la Comunitat Valenciana amb motiu de les distincions del 9 d’octubre.

La voluntària d’esta agrupació de Diputació integrada dins el Consorci Provincial de Bombers de Castelló, és una jove de L’Alcora que encarna a la perfecció la faceta més solidària de les agrupacions de voluntariat de Protecció Civil, i alhora, el fort compromís per la societat que comparteixen tots els serveis d’emergències de la Comunitat Valenciana.

Amb esta distinció, la Generalitat Valenciana ha volgut destacar la important tasca que tots els col·lectius d’este sector van dur a terme durant la pandèmia. En este sentit, cal recordar que el Consorci Provincial de Bombers de Castelló i l’Agrupació Provincial de Voluntaris de Protecció Civil de Diputació van dur a terme un gran nombre de tasques durant l’estat d’alarma, com ara la neteja i desinfecció de pobles, la distribució de medicaments, o el repartiment als ajuntaments de materials de neteja contra el coronavirus. Finalitzat l’estat d’alarma, l’Agrupació de Protecció Civil ha seguit col·laborant amb els ajuntaments en el manteniment de les normes antiCovid, com ara el control de l’aforament de llocs públics o espais turístics. Des de la declaració de l’estat d’alarma inicial fins al mes d’octubre han realitzat més de 420 serveis.